21 July 2018

sevmediğim yerlerime kafam girsin deneyi

kendime bi egzersiz verdim, yapabilirsem ne ala.

bana hiç zararları dokunmadığı halde düşündükçe nefretimin kabardığı sevdiklerim var. herkesin hayatında bir yanıyla sevdiği ama bir yandan da en derin nefretini kabartan insanlarla da ilişki kurduklarına inanarak yaşayabiliyorum. bunu düşündükçe de utanıyorum o ayrı. o sevme ve nefret etme halinin yan yana olması durumunu kendime yakıştıramıyorum ama yakıştıramadığım yerlerim de doğuştan arızam diye düşünüp devam ediyorum. daha kolay geliyor çünkü. egzersizin formülü şu:

1) çok sevdiğin ama bi oluşundan dolayı da büyük nefret ettiğin insanların listesini yapıyorsun. listeye girmeyenler zaten ölsün amk sikinde diilller. bu kısmı en zor olanı elbette. insanın  en karanlık yerinden için için, içine en dürüst olabildiği haliyle, eline kalemi alıp sevdilililerinin ismini alt alta yazdığı yer arasında büyükçe bi göt kadar fark var. aklından geçirmekle kağıda geçirmek arasındaki yere gelmek biraz göt istiyor yani.

kimi sevdiklerimi ama ölerek ama uçağa binerek gittikleri için
kimilerini sırf sefa pezevengi oldukları için
kimilerini birbirimizin acılarını kendine tez meselesi yaptığı için
kimilerini acılarını diğerleriyle yarıştırdığı için
kimilerini göz göre göre yalan söylediği için
kimilerini ...mış gibi yaptığı yerlerine aşık olduğu için
kimilerini sadece kendini sevdiği için
kimilerini sırf maymuna benzedikleri için
kimilerini köylü kurnazı oldukları için
kimilerini dünyanın en güzel insanı olduklarını göremeyip kendilerini her fırsatta gömdükleri için
kimilerini cümleye şimdiki gençler diye başladıkları için
kimilerini iradelerine hakim olup hiç gülmeden meditasyon yapabildikleri için
kimilerini her hıyarlığına dünyanın en mantıklı açıklamasını yaparak dünya namuslusuymuş gibi davrandıkları için
kimilerini tolere edebilen yerlerim kangren olana kadar acılarıyla zamanımı sömürdükleri için
kimilerini farkında oldukları yeteneklerini karakteriymiş gibi yaşadığı için
kimilerine sırf laz oldukları için
kimilerine doğuştan irade timsali oldukları için
kimilerini ebeveynlerini ölümüne sevdikleri için

... diye gidiyor liste. zaten bunların birini olan biri mutlaka en az bir diğerini peşinden sürüklüyor. liste uzun. sevdiğim insanların listesi gibi.

2)o oluşundan dolayı sevmediğin yanlar sende nerelerde, ne zamanlar, nasıl oluyorlar listele. sevmediğin ve ben asla o olamama dediklerin. 
bu egzersizi yapmaya götüm yerse sevimleyi bir insanlık mertebesi değilmişcesine, kendimi kandırmadan seven biri olurum bence  



Post a Comment